30 Seconds To Mars - Ukrainian Echelon

Объявление

Добро пожаловать на форум… Внимание! Важные темы и новости закрыты от гостей

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » 30 Seconds To Mars - Ukrainian Echelon » Архив тем » Пресса про марсов!!!!!


Пресса про марсов!!!!!

Сообщений 781 страница 810 из 1000

781

30 SECONDS TO MARS. Братья Лето и народ
http://i035.radikal.ru/1003/be/466e246ff1db.jpg

Пообщаться с поющим голливудским актером Джаредом Лето и его братом Шенноном собралось огромное количество журналистов из обеих столиц. Неудивительно, петербургский концерт стал единственным выступлением популярной группы в нынешний приезд в Россию. Пройдя инструктаж о том, какие темы затрагивать можно, а какие нельзя, пресса выстраивается в очередь. В какой-то момент, дабы не выбиться из графика, принимается решение поделить потоки журналистов. Кому-то достается Джаред, кому-то Шеннон.

FUZZ в итоге общается со старшим братом Лето, что довольно неожиданно. Готовились все явно к встрече с Джаредом. Но ничего страшного. Достаю экземпляр журнала с Джаредом на обложке и приветствую барабанщика 30 SECONDS TO MARS.

FUZZ: Привет! Рад встрече.

Шеннон Лето: Я тоже, чувак.

FUZZ: Вот обложка нашего журнала.

http://s003.radikal.ru/i201/1003/1f/ca9abdbe31e7.jpg

Шеннон: О, классная!

FUZZ: Узнаешь кого-нибудь?

Шеннон: Конечно!

FUZZ: Знаешь, у нас с этой обложкой была забавная история: толстого Джареда из “Главы 27” никто толком не узнал, а вот этого молодого человека в шляпе многие приняли за русского поп-певца Диму Билана.

Шеннон: А-а-а… Прикольно, очень прикольно! Смотрю, у вас здесь еще и SEX PISTOLS на обложке. Вот их я точно узнал.

FUZZ: Они оказали на вас влияние?

Шеннон: Ну, Стив Джонс - мой друг, очень хороший друг.

FUZZ: Правда? Как вы познакомились?

Шеннон: Да много лет назад общий друг нас познакомил. На мотоциклах гоняли и зависали вместе. Он очень приятный парень. А SEX PISTOLS – изумительная группа, настоящая икона. Такие революционные! Они просуществовали-то всего несколько лет, но столько шума наделали!

FUZZ: А как тебе идея реюниона?

Шеннон: Ну знаешь, если они хотели воссоединиться, думаю, это хорошо. И многие люди желали их увидеть. Я бы с удовольствием, например.

FUZZ: Сам не видел концерты реюнион-тура?

Шеннон: Нет, никогда их живьем не видел. А ты?

FUZZ: Да мне эта идея сразу не понравилась. Я не пошел. Оставим эту историю 70-м.

Шеннон: Ага, понимаю.

http://i021.radikal.ru/1003/da/0af87c45ee84.jpg

FUZZ: Давай отвлечемся от SEX PISTOLS и вспомним ваш первый визит в Россию. Это было...

Шеннон: В Москве.

FUZZ: Большое шоу в Москве на телевизионной премии. Помнишь выступление?

Шеннон: Да, впечатления остались яркие. Было столько огней и телекамер! Что-то такое грандиозное, очень глобальное. И стать частью этого было восхитительно. Видеть как выступают другие группы. Знаешь, я такого никогда не испытывал.

FUZZ: Да ладно, никогда?

Шеннон: Правда, говорю тебе. Вот именно такого я раньше никогда не испытывал.

FUZZ: С такой армией фанатов как у вас? Вот уж не поверю.

Шеннон: Ну, испытывал, конечно. Но в России это очень по-особенному происходит. С такой страстью! Знаешь, в других странах такого нет. И это дорогого стоит.

FUZZ: В прошлый раз вы говорили, что в России только одно шоу, потому что оно должно быть особенным.

Шеннон: Да, все верно.

FUZZ: Сейчас опять одно выступление в России по той же причине?

Шеннон: В этот раз... Ну, я не могу даже поверить, что мы играем в Санкт-Петербурге. На такой огромной арене, перед столькими зрителями, которых объединяет наша музыка. Это ошеломляюще и очень волнительно.

FUZZ: Так почему только один концерт в России? Это правило?

Шеннон: Да нет, не правило. Мы бы сыграли больше в России. Если вы, ребята, захотите, чтобы мы вернулись, мы еще обязательно сыграем.

FUZZ: И все же ты так и не ответил на вопрос.

Шеннон: Я думаю, это из-за расписания. У нас же много и других выступлений. И мы можем пробыть у вас только какое-то ограниченное время. Если бы мы могли подольше остаться, сыграли бы еще.

FUZZ: Если бы были не такими популярными?

Шеннон: Нет, нет. Я такого не говорил. Просто расписание.

http://s50.radikal.ru/i128/1003/a4/e2fcddef11d6.jpg

FUZZ: Куда дальше направляетесь?

Шеннон: Следующее шоу будет... (Возникает пауза. Звучит спасительная подсказка тур-менеджера, наблюдающего за интервью - “Берлин”) Где? (переспрашивает Шеннон) А да, точно! Это Берлин. Мы будем в Берлине, а к концу месяца завершаем европейский тур.

FUZZ: И после домой?

Шеннон: Да, возвращаемся в Штаты, и сразу отправляемся в тур по стране.

FUZZ: А город сегодня удалось посмотреть?

Шеннон: Не получилось. Мы приехали ночью. Проснулись, и сразу сюда приехали. Я хотел посмотреть город, видел немного, по дороге. Здания, архитектура – выглядит все фантастически. Я бы конечно сходил на экскурсию, но времени нет.

FUZZ: Я даже не совсем об этом. Пока шел до арены, успел понять, насколько мощная у вас армия поклонников. Повсюду листовки, плакаты, фотографии, всевозможные напоминания о концерте. Mars Army и Echelon работают на славу.

Шеннон: Знаешь, это наша семья. У нас особенная связь с людьми, которые нас слушают. Это всегда было важно для нас, с самого первого шоу. Мы никогда не думали, что есть только мы, выступающие на сцене, и все. 30 SECONDS TO MARS – это музыканты вместе с поклонниками. Поэтому на новом альбоме у нас поют фанаты. Не знаю, в курсе ли ты?

FUZZ: Да, конечно.

Шеннон: Все фанаты поют, и русские тоже. Люди со всего мира. Это глобальное сотрудничество для тех, кто хочет стать частью процесса записи и стать частью 30 SECONDS TO MARS. И это очень важно для нас. Знаешь, такими и должны быть отношения между группой и поклонниками - естественными.

FUZZ: На обложках альбома тоже есть русские?

Шеннон: Да, есть и русские. Мы просто попросили людей прислать фотографии, и первые две тысячи мы поместили на обложках. И это был занятный эксперимент. Думаю, мы повторим. Так что, присылай свое фото.

FUZZ: Да, в следующий раз обязательно! А мама твоя как на обложку попала? Тоже фото прислала?

Шеннон смеется.

http://s39.radikal.ru/i083/1003/fd/1bcc4596a323.jpg

FUZZ: К разговору о следующем альбоме. Слышал, что вы возвращаетесь к звучанию дебютной пластинки.

Шеннон: Не уверен, что это именно то, чем мы будем заниматься. В любом случае, что бы мы не делали, это будет естественный процесс эволюции. И я не уверен, что это будет в духе первого альбома. И от последнего это тоже будет отличаться. Мы всегда хотим сделать что-то новое. Всегда бросаем себе вызов, хотим исследовать новые территории. Для нас это важно.

FUZZ: И вопрос к тебе, как к барабанщику: на первом альбоме ты использовал необычную технику – живые барабаны с использованием электронных пэдов.

Шеннон: Да, на первый альбом очень сильное влияние оказала электроника. И у меня была целая куча этих пэдов. И кстати, на новом альбоме я тем же самым занимался. И сегодня... Ты идешь на концерт?

FUZZ: Если мне разрешат остаться.

Шеннон: Разрешат! Я сам тебе дам билет. В общем, на этом альбоме я делаю то же самое – сочетаю электронные штучки с живыми ударными. Будет очень интересно! Оставайся, все сам увидишь! Журнал для меня? Можно оставить? А, ну отлично, спасибо. Увидимся!

http://fuzz-magazine.ru/ru/articles/55- … ds-to-mars

Отредактировано @Attack@ (19 Мар 2010 17:45:06)

782

michelle написал(а):

А я то думала, что он такой же как и все..

А я думала, что не такой.

michelle написал(а):

Раз ты с ним закома, может познакомишь тогда?

Сейчас пойду позову.

___________________________

30 SECONDS TO MARS
Архив отчетов

Герои «умной альтернативы» под предводительством голливудского красавчика Джареда Лето в рамках тура в поддержку недавно вышедшего альбома “This Is War” добрались и до нашей страны, причем российская часть турне ограничилась одним Петербургом. Учитывая этот факт, а также огромную востребованность группы, у которой в России существует несколько фан-клубов, можно было ожидать аншлага. Так и получилось – за час до концерта возле эскалатора на станции метро «Парк Победы» уже толпилась куча людей, а выходящие на улицу направлялись прямиком к СКК.

Как и следовало ожидать, большую часть аудитории составляли девушки, но и мужскую часть тоже нельзя было назвать малочисленной. Стадион хоть и не был забит до отказа, но людей было очень много. Начало концерта было назначено на 18.00, и это было очень правильным решением, особенно если учесть печальный опыт недавно прошедшего концерта Depeche Mode (тогда выступление закончилось после одиннадцати, и многие зрители из-за очередей в гардеробе опоздали на метро, а некоторые пострадали в давке). Мероприятия подобного масштаба обычно начинаются без задержек, и этот концерт не был исключением – свет погас ровно в шесть.

Перед концертом среди российских групп проводился конкурс за право выступить на разогреве у 30 Seconds To Mars. Победила в нем группа Not For Joe – она и вышла на сцену первой. Группа исполняет, в общем-то, ничем не примечательный инди-рок, и я даже не знаю, что сказать про их сет. Ну, пожалуй, довольно неплохо. Для музыкантов выступление перед столь многочисленной аудиторией было настоящим потрясением, но держались они достойно. Отыграв минут двадцать, группа уступила место второй разогревающей команде – на этот раз приезжей.

На заднике появилось огромное полотно с логотипом Street Drum Corps, и вскоре началось выступление этой группы. Из-за кулис вышли трое человек в масках с барабанными палочками в руках и отстучали вступление на установленных на сцене бочках. Затем двое заняли места за ударными установками (одна из них тоже состояла из различных бочек, а играющий на ней музыкант иногда использовал в качестве инструмента бейсбольную биту), один взял в руки микрофон, к ним присоединились гитарист и басист, и грянул жесткий индастриал-рок. Street Drum Corps сразу завели зал, публика встречала их едва ли не как хэдлайнеров. Музыканты играли то суровый металл, то легкую альтернативу американского образца. Группа много общалась со зрителями. Правда, звук на их выступлении был неважным. Street Drum Corps провели на сцене примерно полчаса, и их выступление произвело отличное впечатление.

А затем началось томительное ожидание. И вот свет гаснет, толпа напряженно замирает под звуки интро с нового альбома “Escape” и взрывается, когда слышит знакомый голос. Затем занавес, скрывающий сцену, падает, и стены содрогаются под звуки “Night Of The Hunter”. Джаред Лето, с ирокезом и боевой раскраской на лице похожий на индейца, бегает по сцене и заставляет публику прыгать, доигрывает концовку песни на синтезаторе и по-русски говорит «Спасибо!». Публика в восторге.

Насчет видеоряда музыканты не заморачивались – на небольшом экране над сценой просто показывались клипы на исполняемые композиции, если таковые имелись. Лишь в конце концерта начали показывать происходящее на сцене. Учитывая невысокую сцену, людям в задних рядах, должно быть, приходилось очень стараться, чтобы что-нибудь увидеть. Впрочем, и они не остались обделенными вниманием, но об этом – ниже.

Следующей композицией стал один из главных хитов 30 Seconds To Mars “Attack”. Тут я едва не разочаровался в вокальных способностях фронтмена – Джаред часто сбивался, не вытягивал свои знаменитые вопли, а значительную часть текста и вовсе доверил петь публике. Но вскоре ему удалось распеться, и его вокал уже не уступал студийным записям, а скрим-эпизоды звучали даже сильнее. Далее прозвучала маршеподобная “Vox Populi”, на которой к музыкантам присоединились участники Street Drum Corps (они и в дальнейшем периодически появлялись на сцене). А после нее группа исполнила еще два хита – “From Yesterday” и “A Beautiful Lie”. Затем фронтмен решил пообщаться с публикой.

«Прьивет!» - сказал Джаред, вызвав волну воодушевления у зрителей. Затем он начал интересоваться у публики, как настроение, и сообщил для тех, кто не в курсе, что группа называется 30 Seconds To Mars. А после он заявил: «Ну щто стоишь как дуб?». Зрители были в восторге. Лето оказался не только отличным музыкантам, но и ярким фронтменом.

Следующей композицией стала “This Is War”, которая, как и на альбоме, перешла в акустическую “100 Suns”. Затем музыканты исполнили психоделический инструментал “L490”, а Джаред куда-то исчез. Вскоре он обнаружился… стоящим на трибуне, в самой гуще поклонников, с акустической гитарой в руках. «Я лублу вас!» - заявил Лето.

Сначала Джаред сыграл в акустике композицию “Revenge”, спетую нехарактерным для него фальцетом в стиле Мэттью Беллами. Затем он снова продемонстрировал свои познания в русском: «На х** попу гармонь?». Лето попросил включить в зале свет и отметил, что в России много девушек. Далее была исполнена “Echelon”. После нее прозвучал еще один из главных хитов группы – “The Kill”. На этой песне Джаред вдруг пошел прямо по сидячим рядам с ошалевшими от свалившегося на них счастья зрителями. Надо сказать, фанаты у Лето вполне культурные – они хоть и стремились потрогать свой предмет обожания, но не пытались оторвать от него кусок на память. К тому времени и остальные музыканты переместились на возвышение около трибуны, и остаток композиции, как и следующую вещь, “Buddha For Mary”, группа исполнила в гуще поклонников. Даже Игги Поп до такого не додумывался.

Вернувшись на сцену, Джаред сказал, что он очень рад оказаться в стране с такой богатой историей, и отметил, что его фамилия – это “summer” по-русски. После этого он напомнил о дне рождения Шэннона Лето, прошедшем несколькими днями ранее, и предложил публике поздравить его по-русски, что та охотно проделала. Две девушки принесли имениннику торт, украшенный барабанными палочками. Шэннон сердечно поблагодарил зрителей.

Далее прозвучали еще две песни с нового альбома – “Closer To The Edge” и “Search & Destroy”. Джаред продолжал развлекаться – то спрашивал, сколько человек купило новый альбом, а сколько – украло, то дирижировал публикой (весьма успешно, кстати). Но концерт, к сожалению, уже подходил к концу. Основной сет завершила убойная композиция “The Fantasy”. Лето сказал «До свьиданья!», и группа покинула сцену.

Но без биса, естественно, не обошлось. Музыканты начали исполнять “Hurricane”, но внезапно ее оборвали. Джаред сказал, что группа сыграет эту вещь в следующий раз. На финальную композицию группа пригласила на сцену кучку фанатов, и под занавес была исполнена “Kings & Queens”, партию хора в которой исполнили зрители. Музыканты ушли, обещав вернуться, а Джаред стал обниматься с поклонниками на сцене. Не знаю, насколько искренним является братание музыкантов с фанатами, но факт есть факт: пожалуй, ни одна из групп подобного масштаба не устанавливает с поклонниками такого контакта, как 30STM.

Подводя черту, буду немногословен. Скажу лишь, что это было, без преувеличения, одно из лучших шоу, которые мне доводилось видеть, и теперь у меня есть серьезный претендент на звание «концерт года». Фраза «Талантливый человек талантлив во всем» далеко не всегда подтверждается на практике. Но в случае с Джаредом Лето она оправдывает себя в полной мере.

Текст: Леонид Кравченко

-------

Вокалист группы 30 Seconds To Mars Джаред Лето любит повторять своим фанатам фразу “Follow your dreams” («Следуй за своими мечтами»), мотивируя их не бояться преград и неудач и упорно добиваться желанной цели. За мечтой попасть на единственный в туре “Into The Wild” концерт любимой группы в России последовали отнюдь не только участники питерского «эшелона» (так называют музыканты свой фан-клуб). В северный город стекались зрители со всех близлежащих стран, чему автор этих строк есть самый живой пример. Украинцы, вроде меня, белорусы, казахи, финны, немцы – здесь были все, кто только умудрился оторваться от дел ради любимой музыки.

Снежные сугробы вокруг ДС «Юбилейный» и мороз, щипающий кожу не меньше январского, никого не пугали, здесь и сейчас должно было стать жарко сразу за два концертных сета – сегодняшний и тот, который два года назад не состоялся.

Не надеясь на то, что обещанный разогрев выйдет на сцену вовремя, я вместе подругой приехала к парку Победы только в половину седьмого и обнаружила, что Not For Joe уже успели отыграть свой сет, и толпу развлекают Street Drum Corps. Слушая заводной панк-рок (а некоторые из песен напомнили мне мотивы индастриала и даже рокабилли), мы посмотрели официальный мерч и сдали одежду в гардероб. Здесь нас ждал новый сюрприз – платить за временное пристанище для своего пальто не пришлось, хотя еще недавно на концерте Depeche Mode зрителям пришлось выкладывать за это кровно заработанные деньги.

Не смотря на то, что разогревающая команда - не самая известная в наших краях, почти все зрители с удовольствием дебоширили вместе с парнями на сцене. Банда зажигала очень круто и профессионально, моментально вызвав у меня желание ознакомиться с их релизами. В фан-зоне я увидела группу поддержки с транспарантом SDC, гордо реявшим меж белых полотен с изображением триады – символа последнего альбома хэдлайнеров. Вокалист Бобби Альт даже назвал концерт лучшим шоу в своей жизни, перед тем как завершить свое выступление.

После теплого прощания черная ширма скрыла сцену для подготовки ожидаемых гостей. Отстройка инструментов и света заняла менее получаса, что также не могло не радовать, и звуки заглавного трека “Escape” с последнего релиза группы вырвали у каждого фаната свою долю оглушительного рева от восторга и ликования. Под конец песни ширма упала, открыв взору присутствующих всю группу вместе с сессионным гитаристом.

Народ тянулся ближе к сцене, пытаясь разглядеть происходящее. Следующие песни дружно пелись вместе с вокалистом. Джаред активно общался с залом, вставляя излюбленные словечки, которые зарубежные артисты выучивают по приезду в Россию, как, например, «Привет» и «Спасибо». Так же он вспоминал матерные фразы, выученные им на съемках фильма «Оружейный Барон», спрашивал, знают ли русские, что такое “мошпит” (фан-зона моментально доказала, что они отлично образованы в этой сфере), но ни на миг не прерывал контакт.

Я отлично понимаю, что, не имея голоса и слуха ни один музыкант не смог бы добиться такой славы как 30 Seconds To Mars, но отличное исполнение и вокал все же стали для меня приятным сюрпризом. За весь концерт я не услышала и пяти промахов в звучании, что, кстати, является и заслугой звукорежиссера.

Перед исполнением “This Is War” Джаред предложил фанатам освободить в фан-зоне круг для тех, кто захочет танцевать под следующую песню – “Bad Romance” поп-певицы Леди Гага. Зрители посмеялись вместе с группой, а я отметила, что американская поп-дива уже не первый рок-коллектив оставляет неравнодушным к своему творчеству.

А тем временем фронтмен продолжал тормошить зал, желая услышать, как на русском языке будет звучать название одноименного с последним альбомом трека. Зрители, конечно же, были только рады надрывать связки, выкрикивая «Это война!», а затем и петь вместе с кумиром. Также исполнять этот «военный гимн» группе помогали уже виденные нами участники Street Drum Corps, выбивая барабанную дробь на переносных бочках.

Кстати, о барабанах - в честь недавнего дня рождения барабанщика Шеннона Лето по просьбе его брата фанаты не очень слаженным, но старательным хором спели “Happy Birthday”. Шеннон вышел из-за барабанной установки, чтобы послушать, а заодно и получить один из многочисленных подарков – торт в форме барабана, которым именинник решил поделиться с поклонниками. Но вокалист все не унимался – он жаждал услышать поздравление в русских традициях, на что фанаты ответили скандированием «С днем рож-день-я!!!». Поблагодарив фанов, группа исчезла со сцены, и вслед за парнями погас свет.

После минутной паузы на сцену вынесли некий «сосуд», с помощью которого Шеннон воспроизводил звук магнитной вибрации, записанный для его авторского инструментального трека “L490”. Устройство так напоминало котел, что некоторые зрители заподозрили Лето-старшего в варке магического зелья. При исполнении этого трека музыкант показал, насколько далеким от обыденности является творчество группы. Тибетская молитва вслед за акустической гитарой звучала торжественно, и только вокалист, вышедший на площадку перед трибунами в центре зала, напомнил о том, что мы находились в Санкт-Петербурге, а не в храме где-нибудь в Непале.

Фронтмен пытался растянуть удовольствие от концерта, наигрывая случайные аккорды и оценивая размах действа. Он даже попросил сделать освещение поярче, чтобы лучше видеть. Отметив, что в России очень много женщин, Джаред все же исполнил отчаянную “Revenge”, заставив окружающих затаить дыхание.

Для того, чтобы сделать маленький подарок Питеру, Лето предложил зрителям самим выбрать, какую песню они хотят услышать следующей. Все кричали вразнобой названия любимых треков, и в конечном итоге вокалисту пришлось выбирать самому. Как вариант продолжения, “Echelon” восприняли на ура (хотя стоить отметить, что любые предложения со стороны группы воспринимались с восторгом).

Ну, а затем начался настоящий ад, саундтреком к которому стала песня “The Kill”. Камеры так и мелькали вокруг, не смотря на запреты организаторов. Вокалист пошел на тесный контакт, двигаясь между трибунами к танцполу, пожимая руки всем желающим, но, тем не менее, нисколько не сбиваясь с нот и даже успевая грассировать вокалом. «Эшелоновцы» ринулись к любимцу, и охрана тщетно пыталась оградить его от желающих дотронуться до голливудской звезды. Сам Джаред только отмахивался от блюстителей порядка, и, наверное, бросился бы в толпу на свой страх и риск. “Buddha For Mary” ребята сыграли на маленькой огражденной площадке на танцполе, и вслед за этим они вернулись на основную сцену.

Очевидно, что у вокалиста очень сильная любовь к русскому языку (впрочем, не только к русскому), потому что перед исполнением “The Fantasy” он вновь пожелал услышать перевод своей лирики. А затем объявил о том, что им уже пора собираться, чему никто, конечно же, не поверил. Свет погас, но никто и не думал уходить. Поклонники терпеливо ждали возвращения американской команды, дав себе еще одну маленькую передышку.

И последние два трека полностью подорвали СКК. Особенно, когда Джаред выбрал из фан-зоны около двух десятков фанатов, которые спели “Kings & Queens” на сцене вместе с ним. Поклонники были вне себя от восторга и уж точно запомнят питерский концерт тура “Into The Wild” надолго.

Никто из присутствующих не остался равнодушен к происходящему, и я более чем уверена, что никто не пожалел ни о потраченных деньгах, ни о времени, проведенном холодным мартовским вечером в «Юбилейном». Даже огромная очередь в гардеробную никому не казалась минусом: молодые (и не очень) люди знакомились друг с другом, пели любимые песни и фотографировались на память, желая продлить этот вечер еще и еще.

Этот концерт можно смело отнести к событиям, которые нельзя пропускать. И я, хоть и сама изъявила желание писать о нем репортаж, все же считаю, что лучше один раз увидеть и услышать 30 Seconds To Mars вживую, чем читать о них сотни отзывов.

Текст: Алина “Ayla” Хиценко

Сет-лист:

1. Escape
2. Night Of The Hunter
3. Attack
4. Vox Populi
5. From Yesterday
6. A Beautiful Lie
7. This Is War
8. 100 Suns
9. L490
10. Revenge (acoustic)
11. Echelon (acoustic)
12. The Kill (acoustic)
13. Buddha For Mary
14. Closer To The Edge
15. Search & Destroy
16. The Fantasy

Бис:

17. Hurricane (part)
18. Kings & Queens

(с) HeadBanger.ru

http://headbanger.ru/reports/2671

783

requiemformysoul написал(а):

Сейчас пойду позову.

"ждет"

784

Rinka написал(а):

Хотя бы по той причине, что Билан никогда не напялил бы на себя вещи настолько разных и не сочетающихся цветов.

простите не могу :suspicious:
вот уж не думала,что черный не сочетается с золотистым. %-)

785

requiemformysoul написал(а):

Следующей композицией стал один из главных хитов 30 Seconds To Mars “Attack”. Тут я едва не разочаровался в вокальных способностях фронтмена – Джаред часто сбивался, не вытягивал свои знаменитые вопли, а значительную часть текста и вовсе доверил петь публике.

да-да, это Джа может(((

requiemformysoul написал(а):

Надо сказать, фанаты у Лето вполне культурные – они хоть и стремились потрогать свой предмет обожания, но не пытались оторвать от него кусок на память.

:D  а кто бы не стримился?))))

requiemformysoul написал(а):

то дирижировал публикой

это меня больше всего повеселило :crazy:

requiemformysoul написал(а):

Не знаю, насколько искренним является братание музыкантов с фанатами

конечно же искренне!! а как иначе??

requiemformysoul написал(а):

лучше один раз увидеть и услышать 30 Seconds To Mars вживую, чем читать о них сотни отзывов.

:yep: как я рада за всех, кто был на концерте!!

786

michelle, requiemformysoul
Вот такие разговоры о «святости» мистера Лето младшего я бы попросила оставить в покое! Пожалуйста, перестаньте здесь говорить об этом! Форум не для выяснения всего этого! Но и промолчать не могу, Джаред Лето – простой человек.

787

вообще-то не хотелось ввязываться в весь этот флуд, но нимагумалчать, извините.
во-первых фразу марсов про культ воспринимать буквально не стоит - мы тут никого не обожествляем, а если кому и охота - "все в сад".
человек остается человеком, даже если он фантастически талантлив - это два.
и Джаред не ангел и иногда вдет себя отвратительно - это три. и тут ничего не поделаешь, человек слаб. но человеческие слабости не имеют отношения к музыке и ее качеству, а музыка - именно то, что в данном случае важно (если кто забыл)
я Америку только что никому не открыла, надеюсь, поэтому инцидент, полагаю, исчерпан.

788

Trax Magazine (Indonesia) - March 2010
http://www.jared-leto.net/Gallery/thumb … ?album=750

30 STM talk to Aktuality.sk

    Last week was 30 Seconds To Mars playing a concert in Prague. And I was looking forward to this since December. When EMI confirmed that I’ll make an interview with them, I was delirious with delight. Two hours before the interview my glow of happiness changed into nervousness. On my entering the dressing-room Shannon Leto (drummer), Tomo Milicevic (guitarist) and singer Jared Leto (actor too) knightly stood up and my nervousness and fear of English disappeared. If there is a moment in our lives which change you forever – than it was that moment at March 18th 2010 in Prague. And I’ll try to share this with you in following interview, which band provided to only one Slovakian representative medium.

    Three years ago you were in Prague as a support band with Linkin Park. You are the headliners now – how do you feel about that?

    Tomo: We feel ready to be main stars.

    Shannon: For us it’s exciting to be headliners. It means much more fans, bigger audience, bigger stage.

    What else changed in last three years?

    Tomo: Very much. We changed too as a human being.

    Shannon: Yes, your hair is longer. (laugh…)

    Tomo: But it’s not just about that. I’m quite a different human being. I have different skin, tongue, teeth. Everything

    Shannon: Your beard is blacker too. (laugh…)

    What about you Jared? What changed in your life?

    Jared: I didn’t change. The world around me changes constantly. In any case we become more famous in last three years.

    Shannon: Really? For me – absolutely.

    Jared: Could we have a concert in Slovakia?

    Sure!

    Jared: How many people would come to see us?

    Hmm, maybe 4000.

    Jared: Really? That’s not much. We’ll never come! But I would move to Slovakia if I could live there. (Redactor’s remark: I gave to Jared a book about Slovakia. You can see him browse it during the interview.)

    Ok, let’s move on. You become a very popular. Do you have some special wishes?

    Shannon: I never cared about popularity. We’re just a people who love their job. We love making music and express ourselves thru that.

    Tomo: We don’t feel that in this way. I know, there are much more people around us now, more photographing, but we feel the same way as before.

    So it means that you’re still the same people as before?

    Tomo: Definitely.

    What is important for you in your lives?

    Shannon: Sincerity, truth and fairness for all. Important is to do what you love and do not let someone to telling you what to do.

    Tomo: Exactly. You have to follow your dreams. Than you do the right things.

    And what about you Jared?

    Jared: You are important for me.

    Thanks. Let’s go back to your new CD. It’s not just a CD for me. It’s something like a wonderful painting or magnificent sculpture…

    Jared: You probably have the same feelings as we did through the preparing
    of this album. These songs are more than sound recordings.

    How do you exactly writing that wonderful lyrics?

    Jared: It’s difficult to describe. It’s kind of magic. Anything happens and there it is. Maybe I’m sort of canal by which flows that words.

    It sounds like a miracle.

    Jared: Yes, there is a bit of miracle. I’m self-taught person, but we have something special and we’re very grateful for that. We’re thankful to people that they response that well. It’s a beautiful gift.

    In one interview you said that The Fantasy is your most favorite song. Is it still true?

    Jared: I love this song really much but there is a lot of new songs now which I enjoying to play as a Night Of The Hunter or Closer To The Edge.

    Tomo: This Is War is great to play live and Search And Destroy too.

    Shannon: I agree with guys. And I love Vox Populi.

    You’re on a long tour. Do you miss your home?

    Tomo: I missed home a little bit today, because I’m missing Californian sun. (laugh…)

    What the home mean to you? Where do you feel home?

    Jared: Slovakia.

    Shannon: I feel home on stage.

    Tomo: Yes, exactly. There I feel the most normally.

    Jared, your surname in my language means summer. Do you love summer?

    Jared: We bring summer everywhere we come to. I love summer.

http://www.jared-leto.net/30-stm-talk-t … #more-2337

789

requiemformysoul написал(а):

Maybe I’m sort of canal by which flows that words.

красивые слова!

requiemformysoul написал(а):

We bring summer everywhere we come to

какой скромняга  :D

790

Kerrang! Magazine - No 1305 - 27 March 2010
http://10pix.ru/img1/550377/1060766.th.jpghttp://10pix.ru/img1/587159/1060770.th.jpghttp://10pix.ru/img1/1570/1060772.th.jpg

Стыдно после Керранга  :D 
Браво
http://s15.radikal.ru/i189/1003/22/d68f481fa63et.jpghttp://s002.radikal.ru/i200/1003/c9/08ea516352e8t.jpg
Спасибо Vera L
*Киев  :'( *

Отредактировано requiemformysoul (25 Мар 2010 15:22:31)

791

Правильно Джей, Киев это уже другая история, потому что не Россия ;)

792

Natali666 написал(а):

Киев это уже другая история, потому что не Россия

хах, ну его наверн просветили уже, что не Россия, я надеюсь))))
а вообще что-то зачастил Джей с упоминаниями про Киев...  :glasses:

793

То,что Джаред упомянул Киев очень ободряет и вселяет надежду) Значит теперь дело за Эшелоном и Оргами...

Отредактировано Bloody_Rose (26 Мар 2010 19:21:11)

794

Подарок УЭ наподдаст марсам магического ментального пенделя!! И до них наконец дойдет - КУДА НАДО ЕХАТЬ!

795

Прочитав про Киев я сначала была в шоке!Но знаеете,я уверена,что они приедут к нам.

796

конечно приедут! не могут все старания пройти зря!

797

http://10pix.ru/img1/2072/1103358.th.jpg http://10pix.ru/img1/2120/1103360.th.jpg

798

New Rock Sound - Out Now

REVIEWS: Over 100 releases reviewed and rated, plus the all the latest live action, incl: Bullet For My Valentine, 30 Seconds To Mars, You Me At Six, Kids In Glass Houses, Red Sparowes, Trivium + more.

PLUS AWESOME FREE STICKERS:  :suspicious:

http://10pix.ru/img1/52861/1104981.th.jpg
http://www.rocksound.tv/news/article/ne … -out-now2/

799

I'm a Leto Lover (c)
Это вообще к чему?

800

:rofl:

Jared Leto pals up with Jedward

Jared Leto has revealed he is a huge Jedward fan.

The Fight Club star, whose band 30 Seconds To Mars performed an exclusive live session for Geoff Lloyd's Hometime Show on Absolute Radio, confessed he thought the best thing about Twitter was it had helped him make friends with X Factor twins John and Edward Grimes.

Jared said: "One of the pleasures of Twitter is that someone introduced me to Jedward."

http://www.google.com/hostednews/ukpres … Jnx0P3Ciog

801

requiemformysoul Я тут не совсем понимаю...

Отредактировано Bloody_Rose (1 Апр 2010 22:22:25)

802

http://10pix.ru/img1/4302/1125545.th.jpghttp://10pix.ru/img1/4974/1125575.th.jpg

803

Music Connection (Jan 2010)
http://s46.radikal.ru/i113/1004/5f/ea8e10441621t.jpg http://s14.radikal.ru/i187/1004/b9/ef039fecc7cdt.jpg http://i026.radikal.ru/1004/e3/a2759faab8eat.jpg http://s16.radikal.ru/i191/1004/ac/e279c4f4586ft.jpg

804

i-ha
thanks  ;)

805

Tomo milicevic interview with swedish magazine

http://10pix.ru/img1/2026/1181446.th.jpg

30 Seconds to Mars have, with Jared Leto in the front, managed to conquer the world with their genuine rock and fantastic appearance.

The trio is dedicated and committed in everything they do, and their latest album ”This Is War” is, according to them their greatest in their career so far. OKEJ sat down with guitarist Tomo Milicevic to hear if this really was true.

”Jared is the brain behind everything!”

Is ”This Is War” your best album so far?

-When it comes to the songwriting and the sound we’ve chosen, the result is completely different to what we’ve previously done. Jared’s writing has become a lot better. We have all become better at what we’re doing. And by the end of the day, that’s what matters.

Why did you decide to have 2000 different album covers to “This Is War”?

-We’ve always tried to share what we do with people, invite them instead of pushing them away, you know?

We invited people from all over the world to participate during “The Summit” when we worked with the album. They could participate in the recording and see how far we’ve come. 1000 fans came and contributed with vocals to our songs on the new album! That’s when the idea to Faces of Mars, as we call it, was born. That was our way of thanking our fans all over the world!

So Jared had a big importance in this experiment?

-Absolutely, he is the brain behind everything. He really is a man with a plan. He’s the one who comes up with all the original ideas for our songs and writes everything. Jared runs all the shit in the studio too, haha!

What song are you the most proud of?

-Personally for the band I have to say ‘Alibi’, we recorded it live and that was a big thing for us to do that! Then I really love ‘Night of the Hunter’!

It’s now been 3 months since you released your album, are you just focusing on the present or are you already planning the next album?

-No, right now we’re only focusing on the tour but…Jared always write, all the time. Haha!

Are you helping any kind of charity?

-Yes, absolutely. Since the earthquake on Haiti we’ve done a lot. We use the audience to reach out and act together with them, we try to unite people in this. Everyone should help!

How does it feel to be recognized wherever you go?

-Me, recognized? Well, I can say this: if someone recognizes me it would be 30 Seconds To Mars fans and no one else. I’m happy I get to travel around the world, work with music, meet a lot of people and still be me. It’s the greatest thing there is. Jared however…Haha!

He get recognized a lot, huh?

-Yes, he does! Everyone knows who Jared is!

Have you ever had groupies?

-Not me. I have a girlfriend since 9 years back and stick to her. I get along fine there, if you know what I mean.

When it comes to questions about Jared and Shannon’s private life, Tomo doesn’t want to answer at all. He laughs and tries to wave away all the curiosity.

-You have to take the girlfriend question with them, but I don’t honestly think anyone cares if they have one or not. Do you think?

Of course! But…would you as a musician ever date a fan? Ever been through some really bad pickup lines?

-You can fall in love with anyone, whether it’s a fan or not. Concerning the pickup lines…a “Hi, how are you?” is enough, if you feel something for someone you don’t need any typical lines.

Back to the tour. You are coming to Stockholm in just a few days, do yo know any Swedish?

-I actually have a Swedish friend in Los Angeles, but he has not wanted to teach me any Swedish. Maybe it’s because I’ve refused to teach him any Croatian. Can you teach me?

(Around here we are abruptly interrupted by the record label that says – last question)

Tomo tells us he’s only been to Sweden once before, in Stockholm, related to their last tour when they opened up for Linkin Park.

Despite that, he only have nice things to say about the people and the city. On the question whether they’ll play their hit songs ‘The Kill’, ‘From Yesterday’ and ‘Kings & Queens’ at Fryshuset, he responds;

-You’ll have to be there to know. See you there.

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuse … =532584800
_____________________________________________________________________________

Jared Leto - 30 Seconds to Mars

Exclusive interview
April 10, 2010

Jared Leto is one of the very few artists who have successfully jumped the arts from film to music. Starring in such powerhouse movies as "Fight Club," "Girl, Interrupted," "Panic Room," "American Psycho," "Alexander," "Requiem for a Dream," "Lord of War," and "Chapter 27" to writing and recording very successful albums with 30 Seconds to Mars (2002), A Beautiful Lie (2005) and This Is War (2009), Leto is living the dream. A dream that Kevin Costner (solo), Russell Crowe (30 Odd Foot of Grunts), Kevin Bacon (The Bacon Bothers) and Keanu Reeves (Dogstar) will never know.

Leto and his brother Shannon started 30 Seconds to Mars in 1998. They quickly rose from opening band to the headliners that they are today. Armed with movie star charm and rock star good looks Leto chooses his own path...not really caring if we follow or not. He paints many of his songs in hues that many would find dark and discomforting. A sample of "This Is War" lyrics:
A warning to the prophet, the liar, the honest
This is War
To the leader, the pariah, the victim, the messiah
This is war
Its the moment of truth and the moment to lie
Its the moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight

Livewire's Karen Bondowski got a few minutes to speak with Leto on the the things that go bump in his head.

Livewire: How's Vegas right now?

Jared: Vegas is good. We just got here. So far we've been rehearsing the show. Tonight's the first show of our very first US tour in three years.

Livewire: Have you had a chance to go gambling?

Jared: No, I don't gamble actually. So, I'm not a very big Vegas person. It's a fun place to come to for a second.

Livewire: Well, I know we don't have much time today before the show, but I have to ask you...rumor has it that last time you were in Milwaukee, you painted a mural in the basement of The Rave, is that true?

Jared: Hrm...That may or may not be true depending on if there are any cleanup fees.

Livewire: No, no. There wouldn't be any! (In no way, shape or form does The Rave endorse this statement)

Jared: Yeah, I had a little bit of fun at that show. It was a great night. We really enjoyed it.

Livewire: So what was your motivation for "This is War?" The lyrics are really strong, I have to say.

Jared: Thank you. It was an intense time for us and with this record we had an opportunity to say something new, to really transform and we took advantage of that. It was a fascinating time to make the record. The world was in a really challenging place. And we were as well. We had our own battles going on. So I think it's an appropriately named CD.

Livewire: Your music has been called progressive metal to even emo and post grunge. How would you label your band's music?

Jared: Polka!

Livewire: Really??

Jared: I think Andy Warhol said it best, he said "labels are for cans, not for people."

Livewire: I agree. Where do you see yourself in rock history when all is said and done? What are you going to leave?

Jared: I'm not so much worried about what I leave, it should be while I'm here, I suppose.

Livewire: What's one of your most bizarre moments on tour?

Jared: We've had a lot of pretty interesting moments. When I think about this recent tour that we've done, we just completed our first ever arena tour in Europe. The most surreal thing is just how big these places are that we're playing. It's just mind boggling and so humbling and just makes you feel grateful for all of it. It's a blessing. That was an incredible experiences and now we came back to rediscover America. It's going to be an incredible journey and we hope everyone in Milwaukee comes out and celebrates with us.

Livewire: Speaking of Europe... I watched a recent interview that you did there at Absolute Radio and you mentioned something about phobia's. Got me thinking...What's yours?

Jared: Oh yeah, yeah! When they asked me about what's the name of a phobia for a thing or other.

Livewire: Yeah, and you said death phobia.

Jared: Yeah, I mean I'm not so scared of death. I would be more afraid of not living well.

Livewire: So that would be it?

Jared: Definitely, yes.

Livewire: Why do we love hello and fear goodbye?

Jared: I don't fear goodbye. I think we close one door and another opens. It's your perspective, you know?

Livewire: Do you find yourself religous?

Jared: I find myself...that's funny...I've been doing a documentry called "Artifact" and I interviewed Steve Lillywhite and I asked him about faith and religion. He said, "Well, I'm not very spirtual, but I'm very religous." And then he started laughing uncontrollably and said "I've always just wanted to say that because no one ever says that."

Livewire: What do you plan to leave with your fans after your Milwaukee performance next week?

Jared: I hope to leave them with an unforgettable night and a small piece of joy and excitement and a great memory. Much hope to see you there!
http://www.concertlivewire.com/letoint.htm

Джаред  Лето  - 30 Seconds to Mars
Эксклюзивное интервью

Джаред Лето - один из очень немногих артистов, которые успешно перепрыгивали через искусство от кино к музыке.  От ролей в таких фильмах как «Бойцовский клуб», «Прерванная жизнь», «Комната страха»,  «Американский психопат», «Александр»,  «Реквием по мечте», «Оружейный барон» и «Глава 27» до записи очень успешных альбомов 30 Seconds to Mars (2002), A Beautiful Lie (2005) и This Is War (2009), Лето  живёт мечтой. Мечтой, которую Кэвин Костнер (соло), Рассел Кроу (30 Odd Foot of Grunts), Кэвин Бэкон  (The Bacon Bothers) и Киану Ривз (Dogstar) никогда не узнают.
Лето и его брат Шеннон основали 30 Seconds to Mars в 1998. Они быстро выросли от разогрева к хэдлайнерам, которыми они являются сейчас. Вооружённый шармом кино-звезды и привлекательной внешностью рок-звезды Лето выбирает собственный путь…не заботясь о том, последуем ли мы за ним или нет. Он пишет многие песни в тонах, которые многие могут найти мрачными и дискомфортными. Пример – строки из "This Is War":
A warning to the prophet, the liar, the honest
This is War
To the leader, the pariah, the victim, the messiah
This is war
Its the moment of truth and the moment to lie
Its the moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight

Кэрен Бондовски из Livewire получила несколько минут, чтобы поговорить с Лето о вещах, которые бьют ему в голову.

Livewire: Как Вегас сейчас?
Джаред: Вегас – замечательный. Мы только что приехали. Пока мы репетируем шоу. Сегодня первое шоу в нашем самом первом туре по США за последние три года.
Livewire: У тебя была возможность поиграть?
Джаред: Нет, я на самом деле не играю. Поэтому я не частый гость в Вегасе. Это весёлое место, чтобы заглянуть на секунду.
Livewire: Хорошо, я знаю, у нас немного времени сегодня перед шоу, но я хочу спросить тебя… слух, что когда ты был последний раз в Милуоки,  ты разрисовал стены в подвале The Rave – правда?
Джаред: Хм…это может или не может быть правдой в зависимости от того, есть ли какая-либо плата за очистку.
Livewire: Нет, нет. Никакой! (Ни в коем случае, или форме The Rave не одобряет это утверждение)
Джаред: Да, я немного повеселился на том шоу. Это была замечательная ночь. Нам действительно очень понравилось.
Livewire: Итак, какое было твоё побуждение к «This is War»? Я должна сказать, что тексты очень сильные.
Джаред: Спасибо. Это было для нас напряжённое время и с этой записью у нас была возможность сказать что-то новое, действительно измениться и мы использовали эту возможность. Это было увлекательное время для создания записи. Мир был действительно сложным местом. И мы тоже. У нас были свои собственные продолжающие в то время битвы. Так что я думаю это подходяще названный CD.
Livewire: Твою музыку называли прогрессив-металлом и даже эмо и пост-гранжем. Как бы ты квалифицировал музыку своей группы?
Джаред: Полька!
Livewire: Правда???
Джаред: Я думаю Энди Уорхол сказал лучше, он сказал: «Этикетки - для банок, не для людей».
Livewire: Согласна. Где ты видишь себя в рок-истории, когда всё сказано и сделано? Что ты хочешь оставить?
Джаред:  Я не слишком обеспокоен тем, что я оставлю,  это должно быть пока я здесь, я полагаю.
Livewire: Какой у тебя был один из самых странных моментов в туре?
Джаред: У нас было множество интересных моментов. Когда я думаю про этот недавний тур, который мы отыграли, мы только что завершили наш первый арена-тур в Европе. Самая сюрреалистическая вещь – это  только то, насколько большими были места, где мы играли. Это невероятно и просто заставляет тебя чувствовать благодарными за всё это. Это благословение. Это был невероятный опыт и мы вернулись, чтобы заново открыть Америку. Это будет невероятное путешествие и мы надеемся, что каждый в Милуоки придёт и отпразднует это с нами.
Livewire:  Говоря о Европе…Я видела твоё недавнее интервью  на Absolute Radio и ты упомянул что-то о страхах. Заставил меня задуматься…Какой твой?
Джаред: О, да-да! Когда они спросили меня о названии страха за вещь и другое.
Livewire:  Да, и ты сказал страх смерти.
Джаред: Да, я имею в виду, я не слишком боюсь  смерти. Я бы больше боялся не жить полноценно.
Livewire:  Итак, было бы это?
Джаред: Определённо, да.
Livewire:  Почему мы любим «привет» и боимся «прощай»?
Джаред: Я не боюсь «прощай».  Я думаю, мы закрываем одну дверь, а другая открывается. Это твоя перспектива, знаешь?
Livewire:  Ты находишь себя религиозным?
Джаред: Нахожу…это смешно… Я снимал документальный фильм, который называется «Артефакт» и брал интервью у Стива Лиллуайта. Я спрашивал его о вере и религии. Он сказал: «Хорошо, я не очень духовен, но я очень религиозен. Потом он начал бесконтрольно смеяться и сказал: «Я просто всегда очень хотел сказать это, потому что никто никогда не говорил.»
Livewire:  Что ты планируешь оставить фанатам после выступления в Милуоки на следующей неделе?
Джаред: Я надеюсь оставить им незабываемую ночь , маленький кусочек радости и впечатлений и замечательную память. Очень надеюсь увидеть тебя там!
__________________________________________________________________________________

Shannon Leto: Homemade Hugeness

“I remember my mother pressing the record button on one of those big ol’ tape recorders and me hitting the bottom of a potato chip can while my brother was hitting the guitar and babbling. That’s the first time I can remember us playing together. I was probably seven, he was like five. I actually have the recording.”

Since that day, the brothers Leto and their band, 30 Seconds To Mars, have rocketed to multi-platinum status, complete with three acclaimed albums, two Top 5 singles, and more than 500 live performances. Younger Jared handles the songwriting and frontman duties, while big brother Shannon keeps the planets aligned from the drum throne.

We got to taste snippets of their upcoming release, This Is War, and it is big, big, big. But that should come as no surprise. It seems everything these guys do is big. From shooting videos in the People’s Republic Of China to enlisting taiko drummers and Tibetan monks, Shannon Leto and company always go big and never back down.

“We do what we do and we like what we like,” Leto shrugs. “Some of my favorite bands — Pink Floyd, Zeppelin, so many others — are big. And our experiences, things we’ve done in our lives, contribute to the album. It’s hard to explain, but I think it comes from me and my brother’s upbringing and our perception.” That could be the case, but they’re a long way from the tambourine-shaking hippie communes where they grew up. These guys go epic or go home, and War seems to be no exception. Come on, the album took two years to make. They started with what Leto recalls as “a couple hundred ideas” and whittled them down to one record. A quick listen to any tidbit of the material and you’re sure it’s monster-budget, mega-studio, ride-the-machine stuff, created in some planet-sized battle station with technology we don’t even know exists. Or, er, what’s that? … Wrong.

“Everything you hear on the record is real,” reveals Leto. “We recorded it at our house, including the drums, so all the sounds you hear are unique sounds. No one else has ever recorded at this house. The sounds that came out of that house are pretty amazing.”

Shut. Up.

“Yeah, me and my brother’s house. There’s a little studio with a vocal room and board and we built it out, took a lot of the furniture out of the house. We put the drums in the center of one big room and we just tried it. As soon as we listened back to the test recording, we were all blown away. So I recorded a lot of drums in the big room, did some in the kitchen — mostly snares — and recorded some more drums in my closet, which has cement walls and ceiling and gives a real dead sound. We did some drums in the hallway with mikes everywhere. We’d mike the windows, everything. We took a lot of time to get the sounds we wanted.

“And a lot of the kit you hear is live. There are no samples, no manipulation. It’s all real. It’s all the room. What you’re hearing is the actual room, which is pretty amazing. Everything else ranges from tapping on a bucket to hand claps, and on and on. Then we’d tweak those sounds electronically to sound the way we wanted.”

By recording the album in their house while essentially living in the studio for two years, Leto and the guys could approach things as they never had before. “It was like writing pre-production in the studio,” he says. “We’ve never recorded in a house like this, in this type of environment. It allowed us to record as we were coming up with ideas, and just log them in. It adds spontaneity and excitement to the songs. It’s refreshing. I like to capture the raw, the real, and the honest while playing. How I prefer it is to have a general outline, then go in and play an interpretation of that outline, for that moment.”

And he used the essentially unlimited time schedule to its fullest. One track in particular, “Night Of The Hunter,” hosts a tom part that makes Phil Collins sound like Dr. Phil on toy bongos. Big and epic are vast understatements. Leto took ten days to get just that one part the way he wanted. He wasn’t shooting for perfect — perfect isn’t real or honest — he just wanted it to sound right.

And think about how much you could learn with two full years to sit in your house and mess with your music. Leto did think about it, and yes, he did learn a lot about himself and his drumming. “Playing drums on this album, I learned a lot about myself. I learned that there are more sides to my playing. I learned to trust people’s vision and to develop a relationship with that vision as well as with my own. I learned I can combine those visions and make a sound out of it.

“This album is the most honest work I’ve been a part of. I wanted every drum, every sound, to be as real as possible. I wanted the drum to sound like the drum. No samples on any of them, no masking with digital trickery. Everything was well thought out. Nothing was rushed. Everything is just … real.

“And I learned the importance of space. Not just the logic of it. I learned to internalize it and sit with the space, instead of filling it up with a guitar or drums or vocal melodies. I learned how important that space is. You can say a lot in that space.

“And patience. I learned that patience is very important to creating. I think our first album was everything I ever thought I should play. Everything I’ve ever experienced or witnessed. The second album is more me fitting in with what was going on around me and not really developing a relationship with what I’m playing. This album shows my voice. Here’s the real Shannon Leto and here’s what I have to say. It’s a nice evolution and that’s what I hope to do: Evolve and change and grow and have an open mind.”

Vitals
Band 30 Second to Mars
Current Release This Is War
Birthplace Bossier City, Louisiana
Influences “Everyone!”
Web Site thirtysecondstomars.com

Gear
Drums Sonor
Cymbals Sabian
Sticks Vic Firth
Heads Remo
Hardware DW
Accessories Roland, RockenWraps

http://www.drummagazine.com/features/po … -hugeness/
_____________________________________________________________________

30 Seconds To Mars Songwriter Jared Leto Talks Business

In preparation for the upcoming performance by three-piece rock band 30 Seconds To Mars, The Dead Hub though it would be a grand idea for our Chicago readers to get to know a little bit about the group’s lead singer, rhythm guitarist, and sole songwriter Jared Leto. 30 Seconds To Mars also includes Shannon Leto (yes, Jared and Shannon are brothers) on drums/percussion and Tomo Milicevic on lead guitar, violin, and keyboards. The band, hailing from Los Angeles, released their third studio album This Is War in December of 2009. The new record features lead single “Kings And Queens,” which is to be followed by “This Is War” as the second single. Opening acts for 30STM’s Chicago show include MuteMath and Neon Trees.

Read my interview with Jared Leto from 30 Seconds To Mars after the jump…

After researching your writing and publishing credits (ASCAP), it’s obvious you’ve never written with anyone else. If you were to co-write, do you believe you’d have to work harder to get your point across?

“No. I think that if you collaborate with someone, you are sharing the experience,” says Leto. “I would love to work with Robert Smith, Bjork, and many others.”

Do you feel that you’re recognized more for one talent over another when it comes to your songwriting, singing, and guitar playing?

“I love the process of songwriting,” Leto admits. “I love creating, writing, and touring. I love being in the studio, playing the guitar, bass, synthesizer, and programming.”

Do you prefer fans and critics to praise one skill more than the other?

“That is an interesting question,” Leto says while carefully contemplating his answer. “It is a dangerous business seeking praise,” cautiously warns Leto. “However, it is nice to get it when it happens.”

What is the writing process like for you and how does it begin? Acoustic guitar? Piano? Lyrics first? Tough/easy?

“Every song has its own rules; a beginning, middle, and end,” explains Leto. “Quite often, I write most of our songs sitting in front of the piano, which was the first instrument I ever learned to play.” Leto goes on to say that, “I will hear a melody and work on it in my head for weeks and weeks.” A few of the songs that Leto has written for 30 Seconds To Mars were composed with the lead singer sitting in front of a computer. Leto says that “Stranger In A Strange Land” was written entirely in front of a computer.

How did you first learn to play the guitar and piano?

“We had a beat up old piano in our house,” recalls Leto while reminiscing about his childhood with drummer brother Shannon Leto. “It was rescued from a junkyard, or some place like that. It was an upright piano that had broken keys and was completely out of tune.” Leto says that he remembers “constantly hammering away on the piano” to the point where he could play familiar tunes and write his own songs with the skills he had acquired.

As someone who can actually play the guitar, how do you feel about the whole Rock Band / Guitar Hero game phenomenon?

“I think it’s great. It’s wonderful. Music is changing. Music is leaving one format, such as the CD, and heading to another format, such as video games,” says Leto. The singer makes it clear he believes that, “Music is not disappearing, just changing. Going from format to format.” The rhythm guitarist admits that he has “never played it [Rock Band or Guitar Hero] before.”

How much of the business side of the music industry did you understand when you first started out in your band? Publishing deals (APOCRAPHEX MUSIC)? Recording contracts? Licensing deals?

“I was pretty naive, which is not ideal,” confesses Leto. “I am a quick learner, though. There are good books out there. We learned the hard way.” This last statement is in reference to the very public battle that 30 Seconds To Mars had with their record label. A battle that revolved around a $30 million lawsuit to be precise.


As someone whose band has had their fair share of record label conflicts (i.e. lawsuits, release dates), what advice would you give to someone about to enter the music industry and sign their first contract with a label?

“My advice is that you should surround yourself with people who are very knowledgeable in the music industry,” says Leto. And that is exactly what he and his two band members have done.


What’s the best lyric you’ve ever written? What’s the worst?

“There are lots of worsts, I’m sure,” laughs Leto. “Writing lyrics is not an area that I have struggled with,” exclaims Leto. “I probably obsess over everything, but I do not get hung up on lyrics. They come when they are ready,” Leto says. Thinking about it, Jared explains that his lyrics can take anywhere from a week, to a month, or even a year to finish. “There’s enough people already criticizing my lyrics. I don’t need to criticize the words to our songs as well.”

What do you sing and/or play around the house? Any under-the-radar artists that you’re listening to who people should hear and know about?

“Right now I am listening to Jónsi from Sigur Rós,” says Leto. Doing a little research on Jónsi, I discovered that he is the guitarist and vocalist for Sigur Rós, a band from Iceland now taking “an indefinite hiatus.” In addition to his recently released solo album Go, Jónsi performs together with his boyfriend/partner Alex Somers as an art collaboration called Jónsi & Alex. “I’m really into Fever Ray’s new album [Fever Ray] and have been playing a lot of M83,” Leto says.

What challenges, if any, did you face putting the new album This Is War together (production, writing, recording)?

“Quite a few,” replies Leto honestly. “We had a public battle with our record label. We terminated our contract and have since re-signed once we all reached an agreement.” 30 Seconds To Mars is signed to Virgin Records, under the EMI umbrella. “There were personal and creative battles with this album, too.” At this point during our phone interview, I get the sense that Jared is being distracted by something. “Sorry, I’m walking through my neighborhood. It looks like they’re doing somebody’s landscaping,” Leto says while apologizing for the momentary lull in conversation. “There’s a cat. With six toes. Bizarre.” Bizarre, indeed.

How much do you rehearse for a tour?

“Quite a bit, actually,” Leto earnestly replies. “I’m off to rehearsal as soon as I’m done talking to you. I’m headed there right now.” Wow. That was weird. “We just got back home. We landed in Los Angeles two days ago and shot the music video for our second single ‘This Is War.’ Now we are preparing for our first U.S. tour in three years,” says Leto. 30 Seconds To Mars kicked off their current spring tour last Friday, April 9th in Las Vegas, NV. The band will be stopping in Chicago this Friday, April 16th playing the Aragon Ballroom.

How do you think the economy is affecting touring and festivals? Has the economy affected your touring cycle this year?

“I think the economy has affected touring in a big way,” says Leto. “Going to a show is a luxury. The first thing that goes when people are strapped for cash are luxuries.” For the record, one ticket for the 30 Seconds To Mars concert in Chicago is only $25.75. I cannot even remember the last show I attended where the ticket price was that low. “We try our best to keep our ticket prices affordable to our fans. We are not out to gouge people.” Obviously not. One ticket to see Mariah Carey in concert when she performed in Chicago this past February cost $250.75. What the heck was that about?! Extortion? Yes, indeed…

What prevents you (if anything) from playing different sets every night? Or from changing songs midshow, depending on your mood?

“We change our set from night to night,” admits Leto. “The last thing we want to do is be up on stage and have everything be programmed.”

How involved are you in the decision-making process of licensing your songs to films, television shows, and commercials?

“It is unbelievable. People just use it [any song of the group's]. That’s not even licensing!” exclaims a frustrated Leto. “We have to email them [those who use the band's songs without permission] and ask, ‘Why didn’t you ask us?’ It recently happened to us,” says Leto regrettably. “But people make mistakes,” Leto says reluctantly. “Depending on the country, we don’t even have a choice in the matter,” Leto tells me. This is because of a clause placed in many licensing agreements that gives the media outlet (studio, network, brand, ad agency) a “one-time use” of any of the artist’s songs. Therefore, if the licensee obtains permission of a “one-time use” from the work’s owner [i.e. 30 Seconds To Mars], the licensee can only use the material one time in one film/tv episode/commercial/etc., not in subsequent uses.

What question about your music has become your pet peeve?”

“We don’t really have a pet peeve question. We just have questions that we get asked a lot,” confesses Leto. According to Jared, “How did you come up with the name of your band?” used to be the most frequently asked question the band heard during interviews. Clearly those journalists did not do their homework. Or didn’t check out the band’s Wikipedia page. Or do any research at all. Leto says, “Now, every interview is global. As long as it is put on the Internet.” This interview will definitely be on the World Wide Web. My goal is for fans of 30 Seconds To Mars on every continent to be able to access this Q&A between Jared Leto and The Dead Hub. I hope that fans gain information that they may not have had previously. “People from all over the world can read any one of the interviews we give; all the way from Russia to Texas,” says Leto.

Thank you very much for taking time out of your busy day to chat with me. The Dead Hub will be attending the 30 Seconds To Mars concert in Chicago. We will be photographing and reviewing your band’s performance.

“Very cool. Make sure to bring a long lens. You’ll be shooting from the soundboard. We don’t let photographers shoot from the photo pit.”

Sounds good. Thanks for warning me. I’ll make sure to be prepared to photograph your band with my long zoom lens.

http://thedeadhub.com/30-seconds-to-mar … -business/

Отредактировано requiemformysoul (14 Апр 2010 10:50:40)

806

Kerrang!

http://10pix.ru/img1/4624/1208620.th.jpg
http://www.jared-leto.net/Gallery/displ … fullsize=1

газета Петербургский телезритель №17 (19-25 апреля)
http://www.diary.ru/~jaredleto/p104961845.htm

Отредактировано @Attack@ (15 Апр 2010 18:44:06)

807

@Attack@ написал(а):

Kerrang!

Вау! Какой плакат!!!ТОже хочу!!! :'(

requiemformysoul написал(а):

Джаред  Лето  - 30 Seconds to MarsЭксклюзивное интервью

Ой,милое интервью.requiemformysoul Спасибо за столько всего!)

808

Vegas Rocks

http://s45.radikal.ru/i110/1004/10/d3de83d1fec2t.jpghttp://10pix.ru/img1/579039/1235902.th.jpghttp://10pix.ru/img1/2306/1235987.th.jpghttp://10pix.ru/img1/2578/1236004.th.jpg

__________________________________

Modern Drummer (May 2010)

http://10pix.ru/img1/3429/1246946.th.jpghttp://10pix.ru/img1/3509/1246951.th.jpghttp://10pix.ru/img1/3781/1246966.th.jpg

Отредактировано @Attack@ (20 Апр 2010 09:18:13)

809

@Attack@ написал(а):

Modern Drummer (May 2010)

Epic  :cool:

Interview with Jared Leto of 30 Seconds To Mars: Buy War Bonds

The beautiful weather that was outside my window here in New Jersey was also extending itself halfway across the country to where front man for 30 Seconds To Mars, Jared Leto, was stationed that day.  He and band mates drummer and brother Shannon Leto and guitarist Tomo Milievi were on break in Chicago from their just-begun U.S. tour in support of new album, This Is War.

But a day off is never really a day off.  It can be a time for catching up on things surrounding the record, as revealed by Leto, who between interviews was also catching up on meals with some organic granola.

There was a bit of a sigh from Leto when asked to comment on the length of time between this and their 2005 release, A Beautiful Lie.  Obviously, it was a question that must have been asked a million times before as most fans had been impatient waiting for last year’s This Is War.  He reaffirmed the passion 30STM has for what they do and how he is always writing, so the time between was not due to a lack in music or a break time.  But he failed to mention one huge obstacle that did happen.

Beginning in 2008, 30STM banded together to fight Virgin Records, who filed a $30 million lawsuit against them. Apparently, 30STM had not delivered three albums under the length of their contract. All would be resolved within a little less than a year’s time, and they returned to Virgin/EMI to release This Is War.

Leto remained a little elusive when the topic of lawsuit and any disbandment was brought up, but maybe all will be revealed in an upcoming project, a documentary filmed during the recording process titled Artifact.  So, while 30STM did not have any hugely publicized “wars” with their labels or each other, they did have a call to arms.  They gathered fans on several occasions to record live sounds and voices, which can be heard throughout the album.  Most notably as well, select fans and some celebrities made up 2,000 different album covers—as an insert over the standard tiger image cover.

With a break in snacking, Leto spoke on matters concerning the new album from 30STM running with a gang in Los Angeles, lawsuits and a DVD that shows what it’s like behind the scenes and beyond.

In comparing music videos from your last album to this one, you return to your home turf, whereas the previous ones traveled around the world.  Is this also a reflection of the album in being more fan-centered and homecoming?

It was fun to turn the cameras on Los Angeles and it really seemed to fit the song [‘Kings And Queens’].  We had a pretty exciting time making that, being in our hometown of Los Angeles and kind of taking over the streets with a big gang of people on bicycles, so that was pretty special.  That was a pretty memorable experience.  But I think that this album is very inclusive, it was a chance for us to turn the microphone toward our audience. In some respect it’s celebrating the community around the band and it’s also a record about conflict.  I think when people listen to this more, they’re going to hear 30 STM in a completely different place.  It’s a departure for the band to new territory.

Is there any character from a novel or film that you think could best embody the album’s storyline, though I know you did draw some inspiration from the book Finn by John Clinch?

You know, maybe, a cross between a character in Heart Of Darkness, it inspired Apocalypse Now, mixed with [long pause] Porky’s.

What song do you best relate to or have a connection with?

I like ‘Night Of The Hunter’ a lot.  I mean I have a connection with all the songs.  They all kind of mean different things, different times and ‘Night Of The Hunter’ is always a fun song to play live.  I think that it’s an example of one of the goals that I had in this record was to put the minimal against the maximum in the biggest way possible.  And with this new set of dynamics, you have basically that one guitar, one microphone and a vocal and recorded live with the drums, kind of bleeding into the microphone against this, kind of, song that builds into a wall just a symphony of organic and synthetic sounds.  That was kind of a goal that we had and I think that song reflects the spirit of the record.  I hope.

It is a more progressive sound.  Did any of the songs ever take on a life of their own and progress in a way where you guys felt you had no control?

‘This Is War’ is a song that really, that I think represents the fight, the struggle and also our determination, our willingness to fight for what we really believe in and refusal to give in.  That’s an inspiring song to play live.  There’s always a lot of energy and chaos around that song.

In the recording process of this album, are the rumors completely true that 30STM may have disbanded?  Was stress from the hovering lawsuit partly to blame for any problems between the band?

No, the lawsuit never encouraged us to do anything except fight harder.  So we’ve never really considered disbanding.  There were times when we thought that things would have to transform if we were locked into a name.  I talk about it in the intro of the record on a song called ‘Escape’ a little bit.  We were pretty steadfast in our beliefs and held to it.  But we’re celebrating now, the record’s out and it feels like we’re at the beginning again.  A brand new start for us and it’s just a wonderful feeling, it’s exciting, it’s infectious and the shows have just been incredible and this is by far the best tour we’ve ever been on.

With everything that happened with the label, did you guys ever give thought to self-releasing albums or is it too much to get involved with?

Right now it’s too involved to get into, the world is still a very big place, but it gets smaller and smaller because of technology.  But you’ll always meet people that help support your vision and help celebrate the work that needs to be done.  So we’re really thankful for the people that help us do that.

You’ve brought up how the symbol of the album is a triangle, but also an ancient symbol for air and in a way, it marks a trilogy compiled of your albums thus far.  Do you think a chapter has closed for a new future ahead?

It really depends on the next 12 months or so and to see what the future holds.  But this could be the end of the beginning, so to speak—or the beginning of the end!

Along with the album, you filmed behind the scenes during its creation.  Can you shed light on when fans will get to see it?

It’s being edited right now.  We are have high hopes for it, it’s a pretty lofty goal that we have for it and I hope to be with it in a couple of months.

Was time to edit it the reason why it wasn’t released along with the album?

It’s purely due to editing.  I mean it’s a great companion piece for the CD in a lot of ways, but it stands on its own as well.

How would you say it’s more than just a band documentary of those we’ve seen before?

I think it goes beyond being music centric or fan-centric.  It’s a film that really talks about bigger, broader issues as well.

Looking back on all that has happened during the past couple of years, is there a stronger bond between you guys?

The old cliché—whatever does not kill you, makes you stronger—is true.  We found this experience to definitely make us closer as a band and stronger as well.

http://www.theaquarian.com/2010/04/20/i … war-bonds/

East Coast Rocker
http://www.jared-leto.net/Gallery/thumb … ?album=834

Отредактировано requiemformysoul (24 Апр 2010 19:41:13)

810

30 Seconds to Mars Takes Philly Into the Wild!
http://starshinemag.com/2010/04/30-seco … -the-wild/

Interview with 30 Seconds To Mars’ Shannon Leto
http://starshinemag.com/2010/04/intervi … nnon-leto/

Похожие темы


Вы здесь » 30 Seconds To Mars - Ukrainian Echelon » Архив тем » Пресса про марсов!!!!!